أصلاح قوانين الاحوال الشخصيه المصريه - الرؤيه - الحضانه

Guest

/ #1071

2012-02-01 00:42

والله العظيم قلبى بيتقطع على بنتى كل يوم هى اول فرحتى انا تزوجت وانا سنى 25سنة حتى لا انظر الى الحراو وان اقوم بتحصين نفسى من الوقوع فى الرذيلة والحمد لله على كل حال عشت سنتين مع زوجة كانت تتظاهر بكل خبث بانها تقية ولكنى للاسف لصغر سنى وعدم مرورى على تجارب قديمة وعلشان انا الحمد لله كنت محترم فى الجامعة ومكنتش بحب اعمل حاجة حرام شربت هذا التظاهر منها وعشت معاها سنتين سود علشان ميكنش حرام هما سنة وشهرين وبقالى حتى الان مايقرب من 7شهور مشفتش بنتى اول فرحتى علشان داخلة معايا نظام عندورفعت عليا 4قواضى كلنا عرفنهم وحماتى حسبى الله ونعم الوكيل فيها هى اللى مقوياها على كدة وانتو عارفين موضوع المحاكم بيطول ومفيش اى وسيلة علشان ننفصل بطريقة ودية ومش عارف هى امها كدة هتبقى مبسوطة ازاى وبنتها بتكبر وهى هتتطلق دى نبذة بسيطة علشان تعرفوا قمة الحزن اللى انا فيه والحمد لله على كل شئ فلذلك اريد معرفة اى موعد للتظاهر سواء امام مجلس الشعب او الازهر الشريف للمطالبة بتغيير قوانين الاسرة كاملة لتكون الرؤية للطفل 48ساعة كل اسبوع وخفض سن الحضانة الى 7سنوات للولد و9للبنت كما كان مطبق قبل عهد الفاسد حسنى مبارك الذى احل الحرام وحرم الحلال ارجوا من سيادتكم الرد وان شاء الله ربنا هيجيب لكل زوج اتحرم من رؤية ابنه او بنته حقه واقدر اربى بنتى تربية اسلامية صحيحة والله المستعان والسلام عليكم ورحمة الله