کمپین اعتراض به جریمه خودروی مراجعین کتابخانه ملی ایران

بسمه تعالی
با توجه به استفاده جمع کثیری از فرهیختگان و دانشجویان از فضای کتابخانه ملی و با توجه به موقعیت جغرافیایی کتابخانه ، بسیاری از مراجعه کنندگان از وسیله شخصی جهت عبور و مرور استفاده می کنند که این امر نیاز به پیش بینی فضای مناسب جهت پارک خودروها را دو چندان می کند. در سال های اخیر و با توجه به افتتاح مراکز فرهنگی متعدد عبور و مرو وسائیل نقلیه در محدوده کتابخانه ملی چند برابر شده و از طرفی فضای پارکینگ پیش بینی شده تقریبا 1% پیشرفت فیزیکی داشته است.
لذا از طرفی مراجعین محترم با بحران و کمبود فضای پارک مواجه بوده و از طرف دیگر با نگرانی جریمه های گاه و بیگاه ماموران محترم راهنمایی و رانندگی مواجه می باشند. حال این سوال از مسئولان محترم شهرداری و راهنمایی رانندگی پرسیده می شود که :
اولا مسئول وضع ایجاد شده برای دانشجویان و مراجعین محترم کیست و چه کسی فضای پارکینگ قبلی کتابخانه را محصور نموده و وضع فعلی را ایجاد کرده است.آیا شهرداری و پیمانکاران منطقه در ازای تصرف پارکینگ قبلی کتابخانه نباید فضایی مناسب جهت پارک خودروهای مراجعین پیش بینی می کردند؟
ثانیا وقتی از حقوق شهروندی صحبت میکنیم دقیقا از چه چیزی داریم صحبت می کنیم و بر اساس کدام رسم و قانون شهروندمداری هم پارکینگ مراجعین تصرف شده و هم قبض های جریمه باید زینت بخش خودروی مراجعین و دانشجویان گردد.
بر اساس پیگیری های انجام شده نیروهای محترم راهنمایی و رانندگی بدون توجه به وضعیت بحرانی پیش آمده که مسئول آن قطعا دانشجویان و مراجعین نمی باشند ، صرفا با استناد به وجود تابلو توقف ممنوع که از ایام قدیم و در زمان وجود پارکینک در انجا باقیمانده ، اقدام به جریمه مکرر خودروهای مراجعین می نمایند..
با توجه به مشکلات پیش امده امیدواریم شهرداری ، راهنمایی و رانندگی و کمیته کنترل ترافیک نسبت به جمع آوری تابلوهای توقف ممنون حتی به صورت موقت و تا زمان افتتاح پارکینگ کتابخانه اقدام کرده و با تدبیر خود مانع از پایمال شدن حقوق شهروندی گردند.
با تشکر-دانشجویان ،دانش آموختگان ، فرهیختگان ، اعضای محترم کتابخانه ملی ایران و استفاده کنندگان از خدمات کتابخانه ملی در سرتاسر کشور
رونوشت:
ریاست محترم کتابخانه ملی ایران
سازمانی بازرسی کل کشور
شهرداری تهران
راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ
کمیته کنترل ترافیک
وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی


شهرداری تهران - راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ- شهرداری منطقه 3-کنترل ترافیک منطقه 3-    Contact the author of the petition