Stop the extinction of wolves in Norway!

Quoted post


Guest

#9

2016-05-22 17:34

Stortinget er i ferd med å beslutte en storstilt nedslakting av ulv i Norge.
Politikere som stemmer for dette vil skrive sine navn inn i historiebøkene på en måte som fremtidige generasjoner vil gremmes over å lese om.

Ulv har sin naturlige plass i norsk natur. Årlig skytes det flere elg i Hedmark fylke en i Alaska. Det dør 100.000 sau på utmarksbeite av andre årsaker en rovdyr... Svenske sauebønder har inngjerdet sauene og nesten ingen tap til hverken rovdyr eller andre sykdommer og skader.

Norske politikere er i uttakt med sine kollegaer i Sverige, Danmark, Finland, Tyskland Polen mfl.

Vedtaket er tatt på feil grunnlag og viser stor forakt for norsk natur.

Replies

Linn

#178 Re:

2016-05-23 19:28:54

#9: -  Er så innmari enig med det du skriver!

friute

#3212 Re:

2016-12-20 20:17:08

#9: -  

Det må jeg bare si meg enig i. Vi har en gratulasjon til oss selv med nyheten som kom i dag.

Jeg har hatt en lenke til underskriftskampanjen på forsiden av bloggen min en tid nå, og jeg kommer til å fortsette i de baner. Men vi må ikke glemme at det fremdeles er en kvote på 13 ulver i 2017. 

Innlegg om nyheten: Kvoten for felling av ulv blir redusert fra 47 til 15 individer i 2017. friute.no

Med denne regjeringen som vi har nå, så kan det godt hende det kommer flere oppsiktsvekkende nyheter i framtiden også.