أصلاح قوانين الاحوال الشخصيه المصريه - الرؤيه - الحضانه

Quoted post

Guest

#124 Re:

2011-06-03 22:18

نفسي اشوف عيالي اولادة اديلهم سنتين قاعدين معايا وامهم سايباهم وعماله ترفع عليا قضايا وبتساموني على فلوس وكان معاها حكم محكمة من سنتين وسايبه العيال ولما عارفة ان روحي فى العيال راحت نفذت الحكم بالقوة الجبري والمشكلة ان العيال مش عايزين يقعدوا معاها وكل يوم ضرب للعيال واهانات هيا واخواتها البنات وكل شوية العيال بيستنجدوا بيا وانا مش عارف اعمل ايه ونفذ الحكم من حوال اسبوعين بس والحكم معاها من سنتين وانا عيالياكبرهم عندها 15 سنة والثانية 10 سنوات والوالد 9 سنوات والعيال مش طايقين العيشة معاها خبروني بالله عليكيم ماذا افعل لكي استرد الاولاد افيدوني الله يخليكم ............................ يارب يارب وعلى فكرة هيا سبب كل المشاكل اللى حصلت مش انا واسالوا الاولاد سرقت كل حاجة من البت امام اطفالها وراحت رفعت عليا قواضي تبديد واخذت ثمن قايمتها فلوس بعد ما حولت الحاجات من المنزل وذهب لعمل المحاضر والتقاريرالطبية ليا وبتقولى انا هاحبسك لازم ادخلك السجن  وللاسف هيا مدرسة معلمة مربية اجيال حرام والله انها تكون كذلك انا مقدرش قول حلجة غير حسبي الله ونعم الوكل فى كل ست مثلها مش بتراعي ضميرها

Replies

Guest

#126 هذا القانون ظالم لانى لم اتمكن من حقى فى رؤية ابنى رغم اننى ارسل النفقه واجر الحضانة واجر السكن ا

2011-06-03 23:45:18

الى القائمين على تعديل هذا القانون الظالم ان يعدلون سن الحضانة الى 7سنوات لكىيتمكن الاب من تعليم الابن ويتربى معى اخواتة كى لا يحسون انه غريب عنهم واتمنى من الله عز وجل ان ينطقم من كل ظالم لان ابنى يقول لى اننى اريد ان اعيش معك بس انا خائف من جدى ابو والدته وانه يقوم بضربى عندما يعرف اننى ذهبت اليك هل فى ظلم اكثر من هذا اتمنى ان ينظرون فى سن الحضانة